Podnikanie, konkrétnejšie podniky zaoberajúce sa predajom tovaru prevádzkujú okrem kamenných obchodov i e-shopy, čiže ich elektonickú internetovú formu, ku ktorej si nájde cestu viac ľudí, nakoľko nie je globálne obmedzená, zákazníkov neobmedzuje vzdialenosť. Aj pri tomto type prevádzky platí, hľadieť na konkurenciu a snažiť sa byť lepší.
Pravdepodobne si pomyslíte, že ľahko sa to píše, ale podstatne ťažšie realizuje. To je pravda, no aj napriek tomu vám poskytnem pár tipov, ktoré vám pomôžu zanalyzovať tento internetový komerčný terén.
Analyzovať konkurenciu má viacero výhod vedúcich k úspechu pre vás. Vravíme o možnej inšpirácii z úspechu, ale rovnako tak i o vyvoravaní sa chýb. V každom prípade sa analyzovaním vzdelávate v prospech svojej elektronickej prevádzky a to na reálnych a podstatných faktoroch.
• Čo ľudia túžia nakupovať a kedy?
K tejto otázke by sa dalo filozovať, ale odporučím vám priame riešenie, použite Google Trends. Program na základe najčastejšie písaných fráz a pojmov dokáže analyzovať, aké konkrétne produkty sú najpredávanejšie v určitom období, respektíve sezóne. Ako názov napovedá, program nájde horúce trendy, ktorými sa môžete inšpirovať alebo naopak zaujať niečím, čoho je momentálne na trhu menej a tým pádom budete mať nižšiu konkurenciu.
• Kde to nakupujú?
K otázke tohto typu môžeme použiť praktickú a jednoduchú službu SimilarWeb. V jednoduchosti je krása a táto služba vám bez väčšej námahy nájde všetky potrebné čísla a údaje týkajúce sa návštevnosti konkurečných stránok. Ste na tom v porovnaní s konkurenciou v návštevnosti ako víťaz, či taký priemer, alebo ste na oveľa nižších číslach? Odpovie vám analýza na základe použitia tejto spomenutej služby.
• Ak sú čísla v porovnaní s konkurenciou nižšie, nezúfajme.
Vrátime sa k prvému kroku a pokúsime sa prísť s tou pravou ponukou v ten pravý čas, no a popritom sa snažme náš e-shop trochu vylepšiť, najmä vizuálne. Vizuálna stránka e-shopu je pre viacerých zákazníkov príťažlivejšia, než jeho ceny.